Gamification and Augmented Reality in Education/Gr
W dniach 22.04.-26.04. 2024r. grupa nauczycieli wzięła udział w kursie: Innovative Teaching Methods for Powerful Learning: Gamification and Augmented Reality in Education. Kurs odbył się w Atenach.
Wykorzystanie gier wideo i rzeczywistości rozszerzonej w edukacji stało się nowym, głównym trendem. Wywodzi się z idei, że zabawa odgrywa ważną rolę w uczeniu się uczniów i wspiera dobrostan intelektualny, emocjonalny i społeczny.
Doktor Gwen Dewar badania wykazały, że zabawa może poprawić pamięć i stymulować rozwój kory mózgowej, zapewnić nowe sposoby zaangażowania uczniów w zadania akademickie, a także przyczynić się do rozwoju umiejętności językowych i promować twórcze rozwiązywanie problemów.
Celem kursu jest zapoznanie uczestników z 6 klastrami innowacyjnych pedagogiki kładących nacisk na grywalizację i wykorzystanie rzeczywistości rozszerzonej w edukacji. W trakcie kursu uczestnicy poznają kluczowe elementy skutecznego wdrażania pedagogicznych zasad zabaw i gier (gamifikacja) oraz rzeczywistości rozszerzonej w nauczaniu formalnym, aby nauka była przyjemna i angażująca. Uczestnicy omówią także wyzwania związane z wykorzystaniem grywalizacji i rzeczywistości rozszerzonej w środowiskach edukacyjnych oraz sposoby ich przezwyciężenia.