ul. Szkolna 5, 44-335 Jastrzębie Zdrój

tel/fax. 509 574 214

poczta@sp23.jastrzebie.pl

Deklaracja dostępności

BIPBIP

A
A
A
 
Godło Polski

Code Week 2020

Cała społeczność szkolna od klasy I do klasy VIII bierze udział w Europejskim Tygodniu Kodowania CodeWeek 2020. 

W dniach od 12.10.2020 do 23.10.2020 uczniowie na lekcjach edukacji informatycznej i informatyki będą pracowali na sprzęcie multimedialnym, w takich aplikacjach jak: Run Marco, Scratch Junior, Scratch, Baltie.  Zajęcia pod  tytułem – „CodeWeek 2020 w mojej szkole” będą atrakcją dla nich.

 Działania podjęte z kodowania, programowania, robotyki w Szkole Podstawowej nr 23 im. ks. prof. Józefa Tischnera w Jastrzębiu-Zdroju w roku szkolnym 2020/2021.

W roku szkolnym 2020/2021 na zajęciach pod  tytułem – „CodeWeek 2020 w mojej szkole” z okazji  Europejskiego Tygodnia Kodowania kodowała cała społeczność szkolna.

Kodowano nie tylko na lekcjach edukacji informatycznej i informatyki, również na innych przedmiotach.  

Wszyscy wychowawcy  także w ciągu roku szkolnego na lekcjach edukacji wczesnoszkolnej prowadzili zajęcia z kodowania.

W klasach 1 – 3 na zajęciach edukacji informatycznej wykorzystano zestaw  Lego  Education WeDo 2.0. Uczniowie konstruowali roboty według instrukcji i tworzyli  programy   na ekranie laptopa lub tabletu. Mali konstruktorzy również chętnie wykorzystywali tylko klocki z tego zestawu do budowania własnych projektów.  Rysowali także roboty na ekranie komputera, tabletu lub laptopa.

Uczniowie klasy 4-8  zestaw  Lego  Education WeDo 2.0. wykorzystały na lekcjach techniki do projektowanie, konstruowania własnych robotów. Roboty również poruszały się za pomocą własnych programów, programowanych na ekranie tabletu lub laptopa. Niektóre klasy również na lekcjach informatyki korzystały z zestawu Lego  Education WeDo 2.0.

Uczniowie młodszych klas korzystali z aplikacji Scratch Junior na lekcjach edukacji informatycznej, korzystając z tabletów, natomiast starsi na lekcjach informatyki  korzystali aplikacji Scratch na komputerach przeznaczona  dla starszych.

Uczniowie klas 1-6 chętnie wracali do aplikacji Run Marco programując Marco lub Sophię.

Różne roboty były wykonane w czasie Zajęć Rozwijających Zainteresowania pn. „Twórcze myślenie”.  przez uczniów klasy 6 A.

Uczniowie interesują się informatyką, chętnie przeglądają strony internetowe, powstał robot z tektury wykonany na podstawie linku - https://www.youtube.com/watch?v=NotromPM83E

Na podstawie mechanizmu kosza na śmieci – link https://www.youtube.com/watch?v=NotromPM83E

Również wykonali robota.

 Artyści poznali sekrety lutowania. Ćwiczyli na mniejszych elementach (śruby, podkładki, drut),  wykonali  robota z materiałów metalowych, elementy łączyli za pomocą lutownicy.

Oprócz układów elektronicznych zrobili robota  z materiałów papierowych z budowanymi elementami elektronicznymi.

Uczniowie na zajęciach pn. „Twórcze myślenie” także  rozwijali umiejętności zdobyte w ubiegłym roku szkolnym w innowacji pn. „Pierwsze kroki z robotyką” - samodzielnie projektowali, budowali i programowali roboty korzystając z oprogramowania Lego Education Wedu 2.0.

Na świetlicy edukacyjno - terapeutycznej klas 1-4 z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu najmłodsi zrobili papierowy laptop. Urządzenie na którym należy przestrzegać zasady bezpiecznego Internetu, ale również można programować.

Na lekcjach techniki również uczniowie oprócz Tygodnia Kodowania konstruowali roboty mechaniczne, modele mechaniczno – elektryczne, w tym programowalne.

Podsumowując działania z kodowania, programowania, robotyki  w naszej szkole w roku szkolnym 2020/2021 – Uczniowie pracowali w różnych aplikacjach, wykonali roboty mechaniczne, z układami elektronicznymi  i programowalne na ekranie. W edukacji wczesnoszkolnej także rysowano roboty na ekranie komputera, laptopa, tabletu. Zajęcia z tej tematyki były prowadzone na różnych lekcjach i przedsięwzięciach w całym roku szkolnym.

W następnym roku szkolnym będziemy podejmować następne kroki, aby dalej odkrywać i rozwijać uzdolnienia uczniów z programowania.

 

Klip >>>>>

Klip 2 >>>>>